neděle 23. října 2011

Jeden z dalších cílů bylo vyzkoušet alespoň jeden recept z každého čísla Gurmetu. Takže tentokrát jsem se inspirovala posledním číslem kde byl recept na dýňovou polévku. Já jsem si recept trošku upravila, protože jsem neměla po ruce všechny ingredience.

Ale musím říct že Dýňový krém byl vynikající. Takže můj poupravený recept. Půl menší dýně Hokkaido (výborná protože se nemusí loupat). 1 mrkev, 1/2 petržele, 1 menší cibule, trochu smetany, sůl, pepř, máslo, zeleninový vývar.
Vydlabaná dýně bez semínek se nakrájí na menší kostky. V kastrolku jsem rozpustila máslo, přidala jsem dýni a po minutě nadrobno nakrájenou mrkev, cibuli a petržel. Orestuje se 10 minut. Zalije se vývarem a vaříme do změknutí. Pak přidáme lžičku másla a smetanu a tyčovým mixérem se rozmixuje. Na ozdobu jsem použila nadrobno nakrájenou dýni, kterou jsem chvilku orestovala na másle.


No a aby bylo něco k odpolední kávičce :-), tak ještě byl jablečný závin. Recept na něj jsem vytáhla ze svého receptového sešitu, ale nikdy jsem jej nedělala. Takže vyzkoušené a dobré recepty si budu ukládat tady i s fotkami, abych časem aktualizovala oblíbené recepty

Takže Jablečný závin
35 dkg hladké mouky, 1 Hera nastrouhat, 4 lžičky bílého vína, 2 vejce
Spojíme těsto a dáme na hodinu do ledničky odležet. Pak ho rozdělíme na 3 díly, rozválíme a posypeme osmaženou strouhankou (já tady použila strouhaný perník dovezený přímo z Pardubic) a dáme jablka, skořicový cukr

A pak si jen pochutnáváme, tady ještě vylepšeno kopečky kysané smetany

0 komentářů :